busy day!

Det gick bra på dagis idag igen, även om Tuva vart lite småblyg en stund. De större tjejerna vill så gärna ta hand om henne och det tycker Tuva kan bli lite för mycket ibland. Men det vänjer hon sig nog med snart!

Sen vart det beach-premiär!
Vi åkte ner till stranden vid Erken, och jisses vad med folk det var!
Men vattnet var fullt med alger så jag stod ut 1,5 timma. Jag ville inte bada för vattnet såg så äckligt ut, plus att jag märkte att det var rätt så jobbigt att vara på stranden själv, gravid med en galen 2-åring.
För inte är hon rädd för vatten inte. tvärtom! Och jag som glömde armpuffar och sånt hemma fick fara omkring som en vante för att jaga rätt på henne.
Då lockade skugga med solstol mer..... Så Tuva fick bada i poolen hemma istället, och även om jag sen ändå inte satt stilla så värst mycket så var det lugnare för min del hemma.

Vi drog sen in till norrtan o skulle köpa lite ditt o datt. En dynlåda på Rusta har jag tänkt köpa länge så nu slog vi till. Sen hämtade vi upp Anders och drog till byggmarknaden. Där var målet att få med oss en rosenportal i trä, och spaljeer med oss hem.
Portalen köpte vi, och lyckades pruta en hel del eftersom det var förra årets som hade legat ute och alltså behövde lackas om. Spaljeerna hade dom inte hemma men om en vecka får vi hem dom. Vi ska bygga en 3 m lång spaljevägg längs ena altangaveln där det ska få växa klematis och andra klängväxter.
foto kommer på det...

Och som inte det räckte för dagen så veckomathandlade jag o Tuva. Det räckte egentligen inte min energi till så jag var kanske inte världens trevligaste när jag kom hem....
Egentligen vill jag ut i växthuset nu, men efter den här dagen så värker min kropp. Rejält....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0