dagis-succé

Inskolningen idag:
Jag satt i skuggan och läste tidingen en timma. Tuva gjorde det man ska på dagis. Lekte med barnen och fröknarna. Hon ville komma till mig några gånger och tanka lite kramar. Men hos mig var hon högst nån minut, sen for hon iväg igen!
Här hemma har hon mest pratat om hur snälla Mia å Micaela är (fröknarna). Det går bra med andra ord!!
Den andra 2åringen som också skolas in samtidigt var inte lika imponerad av stället.
Men hon hade en ganska så nervig morsa, och inte för att jag är nån pedagog. Men det lär ju smitta av sig på barnet.
Jag var väldigt passiv och höll mig i utkanten, så att jag fortfarande fanns till hands, men ändå inte med.
Känns skumt att bara sitta där, och inte vara med sitt barn. Utan låta andra sköta allt. men man vänjer sig väl snart med det med!
Imorgon blir vi där 1,5 timma. Sen ska jag skynda mig till jobbet efteråt. Tuva lämnar jag hos mormor då!

Sen har vi vart hemma. Och njutit av sommaren!
Just nu har vi en liten paus och är inne. Tuva tittar på Pippi, och jag är nyvaken.. Råkade somna. Inte så bra kanske när jag är själv med Tuva. Men vad gör man... Jag vaknade med ett brak när hon välte upp å ner på leksakslådan. Så då var det väl dags att vakna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0