efterlängtat möte

Enda sen vi flyttat hit har jag velat sett en älg. Ofta ser vi rådjur, hare, fasan och räv. Och tyvärr vildsvin..
Men en älg, det är nåt speciellt med dom djuren. Kanske mest för att de är så jäkla stora!




(bild från google)

Och inte för att jag står med näsan tryckt mot fönsterrutan hela dagarna så blir det ändå så att utan att tänka på det så tittar jag alltid ut genom fönstret på baksidan utifall man nu skulle se nåt vilt.

Då eftersom jag glor ut så mycket så kan man varenda liten kulle, rot mm här bak mot skogen.
Och imorse ser jag, långt bort mot skogen, att där är nåt som inte brukar vara där. Försöker kisa, men det går inte. Hämtar kikaren. Och ta mig tusan. En stor fin älgkviga står där och myser!!

Vilket vackert djur!

oc tyävrr alldeles för långt bort för ett foto...

Tuva förstår inte alls min fascination, men försöker titta hon med. Men inte genom kikaren, för den är tydligen opålitlig enligt henne så den fick jag ha för mig själv...

Men nu så har jag sett en. Älgen!

Kommentarer
Postat av: robin hood

har du tagit bilden själv? :)

2011-06-01 @ 09:57:38
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0