foglossningsbältet på!

Idag hade jag foglossningbältet på jobbet. Även om det på någe vis tog emot att börja använda det redan nu, så kan jag säga att det var ett smart drag!
Stod ut fram till kl 14 att stå hela tiden. Utan bältet pallade jag "bara" 4 timmar stående. Men sen vart det lite för jobbigt och hela jag värkte. Så då vart det lite skriva-skylt jobb. Vilket är en uppgift jag mer än gärna gör vare sig jag har värk eller inte. Jag gillar att texta och resten på jobbet skriver som krattor så alla är nöjda med det!
Men jag undrar jag hur det ska gå att jobba längre fram i graviditeten...

Kom för en gång skulle hem innan Anders idag så jag hann prata lite med mamma innan hon åkte hem. Det var hennes dag att vara med Tuva idag. Till Tuvas förtjusning!
Vi drog sen iväg till hålans pizzeria och sleva i oss mat. Tuva charmade hela stället och fick väl i sig lite pizzaslices mellan flinen.

Nu väntar vi på deckning nummer 1 som förhoppningsvis utgörs att Tuva. Jag kommer att komma som god tvåa. Men först ska jag leka sömmerska. Alla kläder börjar sitta riktigt illa och arbetströjorna speciellt. Så projektet är nu att göra om en gigantisk herr t-shirt till en schysst preggotröja. Även om jag ständigt är skitig och dammig på jobbet så har jag ingen lust att se ut som en padda. Vi får se om resulatet blir okej eller om jag måste kasta skiten när jag är klar.

Är rätt kass på att sy så jag har inga större förhoppningar om att få till det bra.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0