inskolning, dag 1

Det gick som smort det dära!!
Nu var vi ju bara där en timma, men med tanke på att jag knappt såg röken av Tuva så får man ju säga att starten gick kanonbra.

Fast det gick faktiskt som jag trodde att det skulle göra. Jag är ju så bekväm med allt och alla där så det tror jag nog att det smittar av sig på Tuva.
För er som missat det så är det mina gamla dagmammor som är där, och så har jag bott mina första 12 år i det huset som dagmammekooperativet håller till.
Så det var en hel del nostalgikänslor att vara där. Det är ju mitt barndomshem liksom. Och visst märker Tuva det att även jag trivs där!!

Så de närmsta 2 veckorna kommer gå galant!

Jag försöker ju lägga upp en plan inför hösten med arbete och så. Den lilla detaljen vill ju såklart dagiset veta så snart som möjligt. Jag hade ju tänkt från början att gå upp till 3 dagar i veckan. Men jag börjar tveka mer och mer. Jag vill ju att min kropp ska hålla till mer än arbetet.... igårkväll låg jag fast i soffan med värkande höfter.

Så det blir nog att Tuva får vara där torsdag och fredagar nu under hösten.
Sen när nästa lilltjorv kommer så blir det 15 timmar i veckan. Det är det kommunen tillåter. Ganska lite om jag jämför med vissa kommuner som har 30 tim/v...
Men men, då blir det tisdag, onsdag och torsdag mellan kl 9-14. Funkar fint!

Eftermiddan spenderade vi på Väddö med Jannikes familj, och kvällen har vi vart hos mormor.

Känns som man är rätt trött efter den här heldagen med alla möjliga aktiviteter!
Nu laddar vi om inför dag 2 på dagis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0