ledig lördag!

Nä, igår var verkligen ingen bra dag alls. Vem tackar en för att man sliter ut sig på jobbet så pass att man inte har ork kvar till det viktiga, familjen.

Igår gjorde jag väl allt som jag inte bör göra, såsom att krypa på golvet, bära tungt, böja mig massa, springa i trappor.
Varför gjorde jag då det? Jo för att en jobbig j-a arbetstränare kom på att hon skulle exponera om hela butiken. Gjorde lite granna, gick hem och lämnade efter sig ett totalt kaos!!
Det såg ut som skit i butiken, det var fredageftermiddag, massa kunder. Och till helgen måste allt vara i sin ordning för då blir det som vanligt kundinvasion.
Så jag känner att jag faktiskt måste få nån slags ordning. Men det innebar att flytta stora bord, tunga krukor och massa annat.
Bad om hjälp med de största borden, men alla hade ju fullt upp, och att hålla på med en ommöbleringsprojekt en fredageftermiddag. Det gör man inte helt enkelt. Det vet ju jag med. Men vad gör man liksom...

Men det blev gjort i alla fall. Jag hade ju såklart kunna skitit i att göra det, speciellt eftersom jag inte jobbar på hela helgen. Men nä, ibland är det inget bra för en själv att man har arbetsmoral..

Tårarna sprutade hela vägen hem för att jag mådde så dåligt. Ont som fan i kroppen och huvudet höll på att sprängas i bitar.
 
Kul värre.

Som tur var så hade Adners o Tuva lagat god mat och till efterrätt så var det glass å jordgubbar. Sen gick jag och la mig strax efter Tuva och fått sova hela natten, bara upp en gång!
Så nu har vi vår vanliga lugna morgon. Ska snart ut i solen.
Sedan bjuder dagen på dop och tjejmiddag.

Det låter lovande om en bra dag det kära ni!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0