Midsommarhelgen 2011

Nu börjar midsommarhelgen närma sig sitt slut.
Och trots att jag varit dängförkyld hela helgen så tycker jag ändå att helgen vart kanonbra!

Midsommarafton:
Vi samlades 3 familjer, med varsin 2-åring + en liten 5 månaders. Så jag kan ju säga att det vart ju inte en särskilt lugn och avslappnad midsommarafton. Men ändå allt man kan önska sig:

goa vänner å god mat i massor


dans runt midsommarstången


kanelbulle


mys


grodjakt!


Det vart inte så sen kväll för våran del, mest för att jag kände mig rätt så risig... Men var nöjd ändå!


Midsommardagen å annandagmidsommar:
Båda dagarna gick i lugnets tecken, och vi var bara hemma. Det sliter på att fira midsommar!
Det har blivit mest trädgårdsfix för vår del.
Tänkte på det igårkväll, när jag stod i växthuset och planterade om pelargoner. Att så såg inte direkt midsommardagen ut för ett antal år sedan. Då var jag antingen för bakis för att orka mig ens ur sängen, eller så hade jag hållt en bra nivå på midsommarafton så jag då laddat om för ny fest.
Men nu för tiden är det alltså pelargoner som gäller. En aningens olika liv.
Och gissa vilket liv jag numera föredrar? inte är det där jag låg bakis och ångestfylld ialla fall!!

Idag var egentligen tanken att vi skulle spenderat dagen i sommarstugan och äntligen försöka få lie ordning där. Men en supertrött Tuva satte stopp för dom planerna.

Klockan 11 väckte vi henne. Jag upprepar så att ingen missar det. KLOCKAN ELVA!!!!

Jag trodde ju då givetvis att ungen blivit dödssjuk eller så, för det händer liksom inte med henne. Men det kan det tydligen göra! För sjuk är hon inte, bara väldigt trött!!
Jobbigt det här med midsommar tydligen.....



Ikväll blir det grillning här hemma med lite sillförrätt och sen lite jordgubbar (om inte Tuva hunnit äta upp alla innan dess...).
Har vi tur så slutar det att regna så vi ska sitta ute och äta!








Kommentarer
Postat av: Jessica

Snacka om långsovning =)

2011-06-26 @ 18:43:32
URL: http://mrsjessie.blogg.se/
Postat av: Alfva

11?! Ha, det är lyx det!



Sv: Så jag räknas inte då? :( Taskmört! :p

2011-06-26 @ 20:40:03
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0