Semesterplaner

Trots att jag är en planeringsmänniska, BIG TIME. och älskar att skriva listor och planer. Trots detta så är vi nästan alltid ute i sista sekunden när det gäller våra semesterplaner...
NU har vi äntligen bestämt vad vi ska göra på våra (ynka) 2 veckors semester.

Första veckan kickar vi loss med ultraljudet på måndagen. Sen på tisdagen så flyger vi upp till Umeå och är där till fredagen. Det blir Tuvas första flygning. En kort en, eftersom resan bara tar en timme...
Där bor vi hos våra goa vänner som har en liten 3 månaders som vi ännu inte träffat. Så där väntar nog mycket skoj, snack, och en hel del barnskrik kan jag tänka mig.

Vi blir väl hemma över helgen. Måste ge tid och kärlek åt växthuset. Och katten...
Men sen drar vi igen. Till Ålands skärgård där vi blir ett gäng dagar. Med tanke på hur knepigt det är att ta sig dit så lär vi väl bli där en 5 dagar åtminstone.
Där kommer även Anders föräldrar att vara. så jag ser fram emot att kunna ligga på en filt och läsa bok en stund då och då!

Sen är semestern slut... Så här har vi varje år, bara 2 veckor. Det är både för och nackdelar med att båda har högsäsongen under sommaren på jobbet. Men vi tar ju alltid mycket vinterledigt istället!
Och jag tröstar mig med att nästa sommar är jag mammaledig igen!!

Jag tror att det kommer bli en toppensemester! Bara vädret är med oss, det är ju den lilla detaljen som styr alldeles för mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0