en bra fredagseftermiddag!

Just nu har vi det riktigt bra, jag å fröken Tuvaluva. Vi myser i soffan, tittar på Pippi och eldar i brasan.

Vi har vart i norrtälje en sväng. Ett nytt körkort har jag nu, och lite pilsner har inhandlats inför imorgon. Tuva var dock helt omedveten om vilka ärenden hon fick hänga med på eftersom hon somnade i bilen på väg in, fortsatte sova i vagnen och vakna inte förrän hon satt i bilen igen. Så jag kunde göra mina ärenden i lugn o ro.

Mindre lugn och ro var det att mathandla på Flygfyren. Inte helt oväntat en fredageftermiddag...
Och vagnen jag tog var sådär jobbigt ostyrslig och fick många sparkar o svordomar från mig. Tuva var på helt okej humör under handligen. Tills efter fiskarna.
Det finns nämligen en minidamm inne på flygis med några fiskar. Tuva har dille på att titta på dom och vi brukar alltid göra det när jag plockat ihop alla varor. Frid o fröjd tills det är dags att gå därifrån, för då får hela affären höra protesterna....
Men rutinerad morsa som man är så har man andra mutor till hands. Som idag narren och snutten.

Sen när vi kommer ut från affären kommer nästa kamp. Där finns tok för mycket skoj att titta på för att Tuva ska vilja sätta sig i bilen på en gång. Det är folk, hundar, bilar, och grävmaskiner som jobbar i närheten.
Hade det inte vart så svinigt kallt idag så hade man ju kunna hänga där en stund. Att säga att vi gör det nästa gång är ju sådär lyckat att säga till en 20-månaders...

Men nu är det hur som helst innemys och snart visar det sig om man ska behöva svära åt snön som sägs ska komma i massor....

Sen väntar middag (ugnsbakad lax med dillstuvade rotfrukter). På tv:n ikväll blir det nog "Så ska det låta" med snacks.
Med andra ord lite sånt dära fredagsmys!

Hur ser er fredagskväll ut??

Kommentarer
Postat av: Cizzi

Damm på flygis?? Vart då? Den har jag missat :P Om Tuva gillar fiskar skulle nu komma hit, vi har massor :)

2011-03-18 @ 18:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0