Första arbetsdagen avklarad

Jag hade inte tänkt att det här skulle vara min första arbetsdag, utan att jag bara skulle "smygjobba". Men nog får jag kalla det här riktigt jobb allt. Även om det "bara" vart 5.5 timma. Men intesiva sådana. Även om jag varit jobbvan så hade jag kommit hem och varit trött, så ni kan ju ana hur slut jag är nu!!!

Det är ingen ordning alls på jobbet, inte överhuvudtaget!

Dels pga att det öppnar för säsongen imorgon och allt är omgjort. Dels pga att dom bygger ny butiksdel som blir klar om ca en månad. Så det är mest provisoriska lösningar på allt nu.
Framförallt min del av det hela.
Först var jag tvungen att städa fram en arbetsyta fri från jord och krukor och gud vet allt. Sen sätta igång och jobba med det jag skulle, med många springpauser för att att leta reda på rätt material.
Sen ta bort min arbetsplats så att det funkar att plantera där igen.

Med andra ord, jag fick en aning om hur kommande veckor blir. Kaos!
Men jag ska ta det med ro. Det blir som det blir.
För har jag annan inställning till det och börjar stressa. Då blir det inte bra.
Men det är ju det jag har jobbat hårt med, att ta det som det är!

Fast, det var ändå kul att jobba. Samtidigt som jag bara vill flytta tillbaks tiden till när Tuva va minibebbe och jag hade långt kvar att mammaledigheten.....

Men nu är det alltså igång! From nu så är det jobb varje vecka, torsdag å fredag. + vissa lördagar!

Kommentarer
Postat av: camilla

Kul att få komma hemirfån och jobba också kanske?! så känner jag iaf, fast de jobbigt på ett annat sätt på jobbet =)

2011-03-27 @ 14:48:25
URL: http://mamamill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0