Nära ögat

Idag var det RIKTIGT nära att jag vart påkörd bakifrån i hög hastighet...

För att komma till våran gårdsväg så måste man ta en vänstersväng mitt på ett krön. Det är på en lång raksträcka, men i och med krönet så är det svårt att se om man får möte. Får jag massa möte och har bilar bakom mig så kör jag några meter extra till en lite traktorväg och vänder runt där för att sen korsa landsvägen när jag vet att det är fritt från båda hållen.
Lite bökigt men det funkar.

Idag hade jag en bil långt bakom mig och inte så mycket möte. Så jag står kvar på vägen med bromsljusen i och blinkers på. Men jag ser i backspegeln att bilen bakom kommer VÄLDIGT fort. Hinner inte tänka så mycket mer för sekunderna efter så brakar det till bakom mig. Då ser föraren i bilen bakom i sista sekund att jag står still, hann hinner precis väja och slänger ner sin bil i diket.
Han var alltså en hårsmån att köra in i full kareta mot min bil.

Diket är djupt på den sidan vägen med var full med massa mjuk snö så ingen blir skadad. Jag kollar givetvis läget med förare så att han är okej. Lite chockad var han såklart, men snön hade stoppat kraschen bra.
Kan ju säga att jag var lite småchockad jag med....

Det visa sig att solen låg på just så att han inte såg att varken bromsljus eller blinkers var på. Förrän det nästan var försent.. Hade han hunnit köra nån meter till hade han inte hunnit veja. Så det var inga konstigheter om att det inte var mitt fel.

En liknande olycka hände i somras, men då blev det en krock. Sen dess har vi pratat om att göra som en liten avfart på höger sida där man lätt kan glida in och invänta tom väg.
Slutpratat, nu ska den göras! tänk bara om Tuva med var i bilen.
För att hade det blivit krock, då hade jag vart på sjukhus nu.....

Kommentarer
Postat av: Alfva

Men jisses så obehagligt! :( Man blir inte styv i korken när man varit med om något liknande! Tur iaf att det gick bra och tur att han verkligen hann styra undan!

Klart ni ska göra en liten grusplan eller något där man kan köra av i väntan på tom väg!!

Kram

2011-03-10 @ 15:18:14
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Jessica

Herrejusses! Tur att det gick bra! Man inser ibland vad nära det kan vara och vad fort det kan gå. Vill inte ens tänka på hur det hade gått om du hade haft lilltjejen med dig i bilen och det hade smällt..hua..

Fram med traktorn å fixa en "infart" ögonaböj =)

2011-03-10 @ 19:25:43
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0