usel start!

Lördagen kunde ha börjat bättre... Tuva vaknade redan 6:30 vilket är tiiiidigt för att vara henne, och det enda som dög var mamma. Hon blir jättelessen när det är Anders som kommer in till henne. Så trots att Anders redan var vaken o uppe så fick jag massa mig upp. Efter lite mutor med tv så smet jag iväg. Efter 5 min så ropade hon på mig igen, men då fick Anders henne på andra tankar efter en stund så jag kunde vila en stund. Tills Anders skulle iäg och jobba. Upp igen då!

Visst är det kul att hon tycker om sin mamma, men dom här perioderna är rätt så kvävande och suger musten ur mig. Så jag är helt utmattad...

Det är såna är dagar som jag faktiskt önskade att det var JAG som skulle åka till jobbet. Hemsk mamma man är va...
Men en liten paus vore inte helt fel. Det blir ju ingen sån nu heller när hon inte sover om dagarna. Utan det är fullt ös, från tidigt morgon till ibland sen kväll.

Alla ni mammor där ute! Ni är helt fantastiska! Att ta hand om barnen är mer än en heltidsysselsättning! Man jobbar längre än 12 timmar per dag, ibland utan nån som helst rast. Sen har man ständig jour resten av dygnet. Och allt detta ska man orka göra med ett glatt leende och med så mycket tålamod så man skulle behöva ta tålamodspiller en gång i timman...

Tänker inte nu rabbla upp alla fördelar och allt bra med att vara mamma, bara för att kompensera för allt jobbigt jag nu nämnt. För det goda väger upp miljontals gånger för det jobbiga. Men just nu orkar jag inte hurtigt säga att mammarollen är underbar, vilken den ÄR. Men idag är jag bara trött.

Och det är inte konsitgt att man blir trött och utmattad ibland.
Och som ett brev på posten så börjar även huvudvärken eskalera nu. Så nu blir det att jobba med sig själv igen.

Men för att inte fastna i negativa tankar så tänker jag istället rabbla upp allt fina som händer runt om mig idag:

* Solen skiner
* Tuva ska få träffa sin mormor å morfar en snabbis idag
* Tomaterna o gurkan växer så in i bängen bra
* Vi är bortbjudna på middag till Honken å Emil.

Så när man tänker efter så är det ju en helt okej lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0