utebruden!



Tuva är ju en riktig utetjej hon. Älskar att rulta omkring och dona. Nu är det ju mest lera, men hon tycker det är kul ändå. Och sen i höstas så har hon ju mer koll på sin kropp och klättrar o grejar. Inga ostadiga bebisben längre med andra ord, så det gör väl att det är så mycket roligare att springa omkring!

Och det bästa är att nu när snön är på väg bort så kan man även få lite gjort ute med. Så medan Tuva åt lera så började jag där jag slutade i höstas. Plocka sten och rötter där det sen sak bli gräsmatta...
Ett sådär kul jobb, men nu är det inte mycket kvar. Jag plockade sten och kratta jord på mer än 3000kvm i höstasså resten känns som lite (kanske 1000kvm kvar ungefär).
Men solen sken på oss och det var varmt och skönt. Sånt gillas!

Ikväll är vi solo hemma, jag o Tuvan. Anders ska till Stockholm efter jobbet.
Alltså passar jag på att se det nya programmet "mammor byter bo" eller vad det nu hette. Och jag ska försöka hålla mig vaken o se "En unge i minuten". Försöka!!!

Tuvas kläder: hittade en begagnad fodrad galonoverall för 150:- häromveckan. Galet bra när man bor på en leråker....

Kommentarer
Postat av: Alfva

Ha, det är samma här. Har en uteunge, men är tyvärr inte så mycket till att vara ute själv. Fast det är klart att det blir mindre när man inte har något att pilla med...



Jag håller utkik på Tradera efter en sån, men det dyker ju aldrig upp i rätt storlek (utan att de är tokslitna)

2011-03-28 @ 16:41:30
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0