vårkänslor!

En sån här dag vill man bara ta fram sneakers och vårjacka! I alla fall när man är inne och tittar ut!
Från snöblastorm till strålande sol och flera plusgrader. Synd på blåsten bara....

Öppna förskolan har vi klarat av för dagen. Det var hur mycket folk som helst där. Själv blev man ganska så trött av allt stohej så det var rätt skönt att dunsa ner i soffan när vi kom hem.
Tuva, som inte sovit mer än några minuter idag var helnöjd med att få titta på Lotta, så jag drog igång Lotta på Rymmen.
Själv hade jag inte ro att titta mer än några minuter. Dels för att jag sett filmen ett par miljoner gånger (och det värsta är väl att jag inte överdriver så värst mycket), och också för att när solen skine, ja då kliar mina gröna fingrar!!

Idag har jag sått majs, gurka, flera sorters blommor, basilika och trädkål
Just nu ser trädkålen ut så här:


Men det är meningen att de ska bli så här:


(bild lånad från Impecta.se)

Men vi får väl se vad resultatet blir. Troligtivs kålfjärilsmat, men man vet aldrig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0