Blommor och PRO

Jorå, idag har jag försökt pracka på ett gäng pensisar blommor. Det var bestämt att vi skulle komma till en PRO-träff och visa upp lite blommor. Och det blev jag som fick följa med som hjälpreda.
Chefen min var det som stod för ordbajsandet, vilket han skötte bra.
Jag gillar inte att prata inför massa folk och speciellt inte när man ska hålla i en livsfarlig mikrofon. Trots att det kanske bara var ca 20 personer så känner jag mig fruktansvärt obekväm...

Men vi sålde en del och kunde sen dra tillbaks till jobbet. Där ska jag slå in några krukor och ska ta tidningspapper till det. Och vilken tidning får jag då tag på? jo, lokalblaskan från 5 juli förra året och just den sidan med Tuvas födelsedagsannons.

Gissa om jag längtade hem till lillskruttan då?!

Nu ligger jag halvdöd på soffan och njuter av lugnet. Tuva badar och det är Anders kväll att vara badlekledare.
Även fast jag längtar ihjäl mig efter henne om dagarna så är det ändå skönt att bara få vara en stund helt själv. Även om det bara är en kvart....
det har vart mycket på jobbet idag, som vanligt under högsäsong. Och då kan man ibland önska att man hade ett lite mer stillasittande jobb. Nån gång ska jag ha på mig en stegräknare, för jag går omkring helt vansinnigt mycket. Jag tror att hela arbetsplatsen är ca 10 000kvm, minst. Och man går fram o tillbaks mest hela tiden.
Och man bär tunga saker med sig för det mesta.

Min rygg är arg på mig.... Även fast jag blivit betydligt bättre på att inte bära för tungt. Men lite sådär halvtunga saker blir det ofta. För man vill inte vara oeffektiv och gå och leta upp nån annan att göra det...

Tuva å pappa hennes hade vart på utflykt idag med cykeln och tittat på kossor, får och hästar. Och nu har hon börjat försöka berätta vad hon gjort när man frågat. Med rörelser och enkla ord så gör hon sig faktiskt förstådd (helst ska man då veta vad hon pratar om för att förstå sammanhangen)-
Men det är jättekul att hon nu börjar bli så stor att hon faktiskt fixar det.




Kommentarer
Postat av: Jessica

Thihi..jag läste att du hade prackat på en gäng PENISAR blommor! haha!



Ja, det är roligt när dom berättar på "sitt språk" vad de har gjort =)

2011-05-12 @ 20:24:50
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0