dagen som sket sig

Lyckan som var efter den där braiga natten, den är som bortblåst..
Sömnbrist blandat med väderspänningar gör att jag är helt slut idag. Ändrade planer vart det med. Dagens lunch sket sig eftersom nästan alla blivit sjuka. Typsikt!

Vi åkte ändå in till stan utan nåt egentligt mål. Det var nån slags vårmarknad i hamnen där vi strosade omkring en stund. Men varken jag eller Tuva vart särsklit impad. På vägen till mataffärn så gick vi till ett loppis. Men där fanns bara massa skit, så inga fynd vart det heller.

Det som också sket sig var min lugna stund som jag tänkte få till här hemma, när Tuva sov. Vi gick ut med vagnen för att få henne att somna. Men hon bara studsade i vagnen så det kändes kört. Nu är vi inne och tittar på Pippi istället. Så ingen sovstund idag.... Jag hade lätt kunnat somna här i soffan!

Ska ta mig ut i växthuset ENSAM när Anders kommer hem från jobbet, och bara få pyssla lite med plantorna. Sen måste jag förbereda kvällens middag. Vi ska ju grilla ikväll så det ska marineras och göras fransk potatissallad samt egen bea.
Är inte ett smack sugen på att ta mig iväg ikväll. Är trött och grinig till tusen.
Mer sugen på att vara hemma och bara sova ut, Tuva kommer nämligen vara borta över natten.

Men hur rolig är man på en skala egentligen?! Vill bara sova, hellre än att träffa sina goa vänner och äta gott..
Nä uppryckning måste det allt bli!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0