en da´på stan!

Vi har haft en bra dag idag, jag o lilla fröken. Vi har fått mycket gjort (och blivit fattiga med), och det har vart kanonväder.

Vi började med lek i lekparken där det var hur mycket barn som helst. Träffade en gammal vän där med sin son. Så det var kul att tjattra lite.
Sen åt vi glass på torget. Eller vi. Tuva åt glass. Jag kunde ju inte äta den eftersom den inte var låglaktos.
Och det där retar mig. Varför i helsike kan inte GB klämma fram några laktosfria glassar för?!
Det är uselt!

Och jag tyckte inte att det fanns så mycket för Tuva att välja på heller. Hon gillar ju inte choklad, och att hitta en enkel liten strut med jordgubbsglass el liknande. Ne det gick inte, så det vart en Cornetto med chokladbitar och hallonglass. Men den vart godkänd!
Fast det var ju alldeles för stor för Tuva så hon orkade bara hälften.
Och jag kan säga att det sved när jag var tvungen att slänga den.

Slänga glass, när man själv håller på att dö av glass-sug!

Annars ranta vi runt i lite affärer, hitta doppresent och en sommarklänning till Tuva. Vi åt lunch på Café Tullen som är helt klart bäst i stan på att ta emot gäster med småbarn. Tuva åt pannkakor och tittade på bilar.
Och jag, ja jag åt gårdagen ostfralla för halva priset. Kändes heltrist med tanke på att jag vet att deras sallader är asgoda!!!

Fan vad jag hatar att vara utan pengar jämt....

Men vad som däremot var kanon idag var att bara strosa omkring i solskenet. Och att gå i vanliga RENA kläder.
För här hemma. Här blir vi skitiga på en gång. Saknar gräsmatta något så bedrövligt.

För ni kan ju tänka er. Inget gräs utan mest bara jord. Och en lillfjanta som vill leka med vatten.
Kladdigt!!!!

Men så länge hon är nöjd och har skoj, så då får det bli hur kladdigt som helst. Vi har ju tvättmaskin ju!
Och medans hon sladdade omkring i leran så satte jag potatis. Äntligen blev det av!
1 tidig sort, Rocket och en sen sort, Asterix.

Nu laddar vi om för att orka göra middag. Fetaostsallad med baguette till blir det ikväll. Sen ikväll blir det yoga för min del.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack för omtanken =)

2011-05-11 @ 18:59:49
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0