pottan

Tuva skulle behöva vara pottränad nu...
För hon ska hela tiden rycka av sig blöjan....

Vi har väl egentligen inte gjort några större ansträngningar med det här med pottan. Inte mer än att vi uppmuntrar henne när hon visar intresse. Vilket hon gör mer o mer. Problemet är att hon aldrig har ro att sitta på den mer än 2 sekunder innan hon far iväg, eller sätter pottan på huvudet...

Men faktiskt idag så gjorde hon framsteg. På öppna förskolan så ville hon ta av sig blöja o byxa innan hon satte sig på pottan. Bra där!

Ska väl göra ett krafttag med det där snart. Täntke på det i morse när hon kom intrippande till mig strax efter sex. Att då masa sig upp för att sätta henne på pottan där hon ändå inte kommer kissa än. Det är inte så lockande, inte när det är så skönt i sängen och man hellre tar upp henne i sängen för lite morgonmys.

Latmorsa, jorå!

Men jag tänker att i sommar blir det lättare, när hon ändå springer omkring i bara blöja eller helt naken ute på tomten. Kanske. Fast om det ska fortsätta vara så här kallt skiter sig den planen...

Nå, pottränar ni era småskitar?
Har ni nån lysande strategi??

Kommentarer
Postat av: Jankan

Vi kommer att köra hårt i Sommar. Vilma visar mest motstånd just nu. Men jag tror på varma sommardagar på landet ;)

2011-05-16 @ 18:16:06
Postat av: Jessica

Aron vet vad pottan är och han sitter där lite nuoch då, men det är annu utan resultat. Vill han inte sitta där så behöver han inte. Jag resonerar lite att det ska inte vara nått tvång och han kommer visa själv när han är mer redo. Han har precis börjat tala om när han har bajjat (och ibland innan han gör det), så vi är väl en liten bit påväg iaf... sen håller jag med dig om att det nog är lättare att potträna sommartid när det är mindre (eller inga alls) kläder.

2011-05-16 @ 19:30:03
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0