skit i dubbel bemärkelse

ja idag har jag inte bara mått som skit. Jag har även undersökt gammal skit!

Behöver massa brunnen koskit, och fick idén om att åka till vår andra gård och se i ladugården om det fanns någe kvar från vår ko-tid. Tuva tyckte det var jättespännande att gå omkring där, även om hon vart besviken när det var skit vi skulle kolla på. Och inga djur...

Nu var det ju så många år sen som vi hade kor, så det fanns väl inte så värst mycket koskit kvar, den är ju väldigt välbrunnen i såna fall. Men däremot hade det blivit fin torvmylla av det coh det behövs i mängder till den här leriga jorden vi har här.
Så koskitjakten får nog fortsätta....

Och vet ni.... Vildsvinen är tillbaks... Massa spår precis utanför huset nu igen. OCh börjar dom böka upp min nyanlagda gräsmatta. Då sätter jag mig fan med bössan själv och lurpassar på dom från sovrumsfönstret!

Kommentarer
Postat av: Cizzi

Haha, du får sitta och lurpassa på dom med krattan i högsta hugg :P

2011-05-04 @ 18:09:50
Postat av: camilla

Haha, cooling! Gräver i koskit och skjuter vildsvin, vilken PANGbrud! (hihi :)

2011-05-04 @ 20:54:38
Postat av: Jessica

Hahaha! håller med föregåmde talare! vilken brud! Kan se dig sitta med bössan i nävarna med sikte på att rädda och skydda din älskade trädgård! Hihi..

2011-05-04 @ 21:11:08
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0