arbetsnarkoman-wannabe

T R Ö T T !!!

Efter en 9 timmars arbetsdag med bara en halvtimmas rast och stress och alldeles för mycket att göra, visst är jag då värd att ligga i soffan och bara slöa?

Förhoppningsvis sover Tuva gott i natt så jag vaknar, kanske inte pigg, men inte helt utdöd för att orka med en till dag på jobbet. Som troligtvis blir ca 10 timmar...
Farmor har kört racet med Tuvaluva idag och skulle tro att lillfisen är trött hon med. Men man vet aldrig vilka oanade krafter och jobbiga mardrömmar som kan poppa upp och förstöra vår natt...
Jag ber till nån slags gud. Eller what the heck, jag ber till ALLA gudar som kan tänkas finnas att vi får sova inatt!!!!

Problemet med mig, eller jag har många problem iofs. Men det jag tänker på nu är att när jag är inne i nåt. Tex jobbet. Då öser jag på. Glömmer att disponera mig, glömmer att vila. Glömmer att jag ska orka vara mamma här hemma. Glömmer att livet faktiskt fortsätter även efter denna dag.
Jag kör på helt enkelt. Tills jag stupar. Och läget till stupning är inte lika långt bort när man är på smällen märker jag.
Ni som känner mig väl, ni vet hur jag vart under "edgegames" tiden... även fast det var då extremt!

Och ni kanske tänker, "vaddå, hon som bara jobbar 2 dagar i veckan". Men gör då ett studiebesök hos mig, eller vilken annan handelsträdgård i maj. Då förstår ni.
Att då med vara en preggo med huvudvärk.... Ja ni hajjar....


För er som inte vet vad Edgegames är/var, så ska jag förklara...
Jag o brorsan arrangerade en freestylemotocrosstävling en gång per år under 5 års tid. Sista året, innan det gick med så stor ekonomisk förlust, så höjde vi ribban på evenemanget och skulle göra det hela till en sorts festival.
Att ordna en festival på 2 pers (med såklart lite arbetare som ställde upp med grovjobb) kanske säger sig självt att det inte funkar. Men vi ville prova, och vi trodde på idén....



Under hela sommaren, alltså ca 3-4månaders tid jobbade vi i snitt 16 timmar/dygn. Ibland upp emot 20 timmar. Mycket tunggöra. Tex Under några dagar gick jag och plockade sten på en 2ha stor åker, där det skulle vara parkering. Jag spettade ner stängselstörar. Sånt gjorde vi på dagarna. På nätterna åkte vi runt och satte upp skyltar i närliggande städer.
Vi åt endast skräpmat, överkonsumerade redbull för att orka jobba så mycket som vi gjorde.

Jag gick ner på tok för många kilon, mådde som skit. Efter evenemanget fick jag utmattningsdepression och är sedan dess väldigt stresskänslig.

Och inte för att det går att jämföra med det jobb jag gör nu så känner jag igen den känslan jag får när jag jobbar. När jag väl är igång, då skulle jag kunna jobba på halva natten. Men sen må piss dagen efter.....

Fast jag ska ju säga, att det här med Edgegames. Det var en skitkul period av mitt liv. Lärde känna massa skoj folk, och framförallt Europas bästa motocrossförare. Dom som inte kvaddat hela nyllet, dom är läckerbitar dom vill jag lova!! Och under några år var vi bäst i Sverige på den sortens evenemang. Vi hade som mest nästan 3000 besökare!! inte illa va?!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du är ju hur cool som helst!! :) (alltså, inte at du tar ut dej, men att du har så häftiga hobbys, som att skjuta och så oxå..)

2011-05-26 @ 20:21:25
URL: http://mamamill.blogspot.com
Postat av: jessica

Men shit! Vilket prestation! Synd bara att det hade ett "pris".. Men jag kan villigt erkänna att jag blit bra imponerad av dig! Du är så "laidback" och cool så du kommer fixa att vara tvåbarnsmorsa utan problem!

2011-05-27 @ 22:56:52
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0