1:a advent idag!

Ja nåt brödbak var bara att glömma, men det hade jag väl insett redan innan...
Men huset vart pyntat men jag upptäckte att jag saknade en hel del pynt. När ska jag få nån koll på vad som vi hade INNAN branden och vad som vi köpte EFTER.
För det jag trodde att jag skulle hitta var ju givetvis sånt som vi hade förut...

Men vi hade det kul jag och Tuva. Hon fick hjälpa till mycket så hon vart nöjd. Sen att jag gick efteråt och rättade till saker, det behöver ju inte hon veta....
Tanken var sen att jag skulle ta kort på det hela så jag kunde skryta här i bloggen... Men kanske inte helt oväntat så körde terroristen i magen igång och dagens omgång av rejäla förvärkar tog fart. Så sen vart det soffan istället.
Kvällen vart jobbig, men jag kämpade ändå igenom "Så mycket bättre" och försökte ha myskväll trots förvärkarna.
Men det la sig ganska snart efter sänggående. Och som vanligt blir jag besviken. Men inte lika som förra lördagen när det vart en ordentlig duns ner från nuärdetpågång-molnen.
För igår försökte jag mest ignorera förvärkarna och var mest arg på dom. Såklart gjorde dom mera ont då när jag inte andades igenom dom, men som sagt. Jag var mest irriterad på dom!

Snart kommer min goa Ida på besök och vi ska adventsfika (och ignorera att regnet öser ner ute... inte så adventigt...). Sen blir det fika, igen, hos kusinen som bor här på gården. Lilla herrn fyller år.

Alltså kör vi på fika-järnet-metoden idag! In med fika, ut med ungen!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det låter som en bra plan! Försök att "fika ut" ungen...till slut så måste ju utrymmet ta slut och då finns det ju bara en väg ut =)



Btw så kom snön här uppe idag =) Perfekt timing på 1a advent!

2011-11-27 @ 20:49:17
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0