barnmorskebesök v.38

Då har jag suttit och tjurat i en halvtimma som en liten unge hos barnmorskan...
Men det var ganska befriande av få häva ur sig allt.

Deras policy är att inte göra några undersökningar alls innan man gått full tid. Så det blev ingen koll.
Däremot så gör hon hinnsvepning, men inte innan bf. Så jag ska dit om 2 veckor igen, alltså veckan innan bf.
Då kommer vi boka in en tid veckan efter för att prova göra en svepning om inget skett av sig självt.
Hon sa att det finns inga garantier för att det ska funka. Och att det inte går att göra om inte kroppen är redo för det.

MEN, bara att veta att nånting kommer att göras gör mig lugnare. Alltså är det max 3 veckor kvar tills nånting aktivt ska göras för att få igång det.
3 veckor känns som en evighet just nu, men nu har jag nåt mer konkret att sikta på.

Vi pratade om igångsättning också. Men det vill jag ju inte heller ha. För det känns fel att tvinga in kroppen i nåt den kanske inte är mogen för och riskera att det blir snitt osv. Med hinnsvepning på triggar man ju bara igång det hela och sen får kroppen sköta resten.
Jag hoppas ju givetvis att det sätter igång av sig självt innan dess, men nu finns ett datum att sikta mer mot som ligger närmare i tiden än om man skulle gå maxlängd på graviditeten.

Barnmorskan tog mig på allvar och satt och lyssnade när jag bölade på. Och hon peppade mig bra.
förvärkarna pratade vi mycket om också. Och hon sa det att när det blir en rejäl omgång med regelbundna, så tyckte hon att jag skulle ringa förlossningen för att rådgöra och att man ev får åka in på en koll då.
Och också att jag inte ska vara hemma för länge när jag väl känner att nu jäklar är det på riktigt eftersom jag kan ha vart då i latensfasen under lång tid redan.
Och vi har ju en bit att åka med + barnvakt som ska fixas, så det är väl att räkna med att det blir bråttom utav sjutton när det väl är.

Lite nuffror:
Hb: 122 (115 förra gången)
socker: 4.6
hjärtljud: 130-nånting
Sf: 34cm (för 3 veckor sen var det 31)

Nu hade det vart fint att få sova, men om en kvart ska Tuva hämtas från dagis.... Sen blir det full fart igen....

Och behöver jag ens skriva nu att det har satt fart i magen och förvärkarna kommer regelbundet nu igen... suck..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0