En vecka kvar till BF!!

hör och häpna. igår gick jag en promenad! Det har inte hänt på länge, just eftersom jag får så sablans ont efteråt. Men igår tänkte jag att nu är det dags att börja jogga ut ungen, och jag hade hela eftermiddan på mig att vila på soffan sen.
Nån värst lång promis blev det inte, utan jag gick några varv på gården och upp längs skogen. Ville inte gå för långt när jag var ensam...
Förvärkar satte fart, och det var ju trevligt. Men kvällen vart det helt stiltje i magen. En superlugn bebis och knappt några förvärkar alls! När hade jag senast en sån kväll??!!
Meh, så det var som motsatt effekt med hela promenadgrejen.... Och jag som ville vakna av smärta inatt hade inte en enda förvärk... hmpf!!!!

idag är det en vecka kvar till BF. EN YNKA VECKA!!!

Och nu hoppas jag bara på att denna skumma känsla jag har i kroppen inte ska utvecklas till en brakförkylning.. Det har jag verkligen inte tid med. Tuva är lite småsnuvig men det har hon vart i en vecka nu så det verkar inte bli så mycket med det hela. Pigg är hon, så idag ska hon äntligen få åka till dagis. För som om har längtat dit i flera dagar.

Igår var det förresten overall-premiär för Tuva. Tänkte att det börjar ju bli lite kyligt nu... Hon vart överlycklig! Och det är inte så konstigt, för overallen är tokrosa... (loppisfynd för nån 50-lapp...)
har era kids börjat använda overall?


Ur arkivet.. december 2010

Det är svår mellanperiod nu tycket jag. Galonsäsongen vart lång denna höst. Förra året vart fodrade galonisarna knappt använda eftersom snön kom så tidigt....


Kommentarer
Postat av: Cizzi

Förkyld kan man bli när det är dax för förlossning. Ett förlossningstecken med andra ord ;)

2011-11-29 @ 09:36:30
Postat av: Jessica

Sv: Ja, än så länge så ligger snön kvar.. men det ska bli 8 grader i några dagar nu, så där lär den ju smälta bort och bli slask istället..

2011-11-29 @ 11:05:15
URL: http://mrsjessie.blogg.se/
Postat av: Alfva

Bara en vecka?! Gaah! Underbart ju! Jag vill ocskå bara ha en vceka kvar!



Mja, hon har haft overall till dagis några morgnar när det har legat kring 0-strecket. Min unge är ju så jäkla kall av sig så hon fryser ju annars... Men det är en slit och släng overall, den riktiga sparar jag till sen. Fast så måste jag komplettera med en till!

2011-11-29 @ 11:17:08
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Ullis

Jajamen, det var din stora mage och din stackars lilla kropp jag nämnde. Jag HOPPAS verkligen att Er lilleskrutt kommer nu i dagarna!!!

Jag håller tummarna!

KRAAAM

2011-11-29 @ 18:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0