hepp! det är ju jul snart!

Det slog mig, att det faktiskt inte är så långt kvar till jul! Det glöms liksom bort i den här gravidabebisbubblan vi nu befinner oss i!



Självklart så kommer det firas jul även i detta hus, oavsett när bebis behagar komma fram. Och julpyntas det ska det banne mig göras. I nån form. För Tuvas skull. Men också för min. För att julpynta är kalaskul!!
Och eftersom vi börjat från noll med pynteriet (sånt brinner förbaskat bra vet ni...) så kommer jagi nte ens ihåg vad vi har skaffat för nåt. Så jag är skitsugen nu på att dra fram lådan och rota igenom vad som finns!
Men den kartongen är för det första tung. Ajaj för min rygg, och för det andra uppe på vinden. Och nu har jag ju klättringsförbud... Så det får vänta...

Men helt har det naturligtvis inte glömts bort att julen närmar sig. Närå, Tuvaluvas julklappar än minsann redan klara och ska bara slås in!


Paketinslagning 2010

Och vad som inte heller glömts bort är julmaten! Jag har sagt, att jag har 3 krav på julbordet. Förutom dom här grejorna så spelar det ingen roll vad som finns, även om det ju finns massa massa gott mer än dessa....

1. Brieost! i mängder!!!!
2. Gravad lax (pappas specialitet)
3. Svanbergasill (min specialiet)


Vet också att vi kommer nu ha gravad sik eftersom det fiskades på Lappo under helgen.....
Men sen som sagt, finns även annat gott så klagar jag ju inte, men dessa är MÅSTEN! Julafton kommer att firas hos mina föräldrar så jag tvivlar inte en sekund på att massa mat kommer att finnas!


                                                   Vad är era måsten på julbordet??


Kommentarer
Postat av: Alfva - i preggoland!

Laxen, sillen och julskinkan. Däremot får jag hoppa osten i år... :( Men men. Tur att det inte blir julbord med jobbet.. ;)

2011-11-08 @ 14:43:26
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0