mathandling med gravidmosig skalle

Igår var jag och storhandlade mat. Jag kunde åka iväg själv eftersom Tuva var hemma med mormor. Tur var det eftersom handlingen ändå höll på att ta livet av mig...
Mycket folk, en tung kundvagn att köra och allmänt förvirrad...

Det roligaste var 2st härliga gubbar i 70-års åldern som hade blivit skickade till affären av sina damer (det listade jag ut efter lite tjuvlyssning..). Stackarna har nog inte satt sin fot i en mataffär det senaste decenniet. Så ni kan ju ana deras förvirring! Dom var hur söta som helst, och säkert hälften av det som stod på deras inköpslistor visste dom nog inte ens vad det var...

Det mindre roliga, åtminstone just då men lite roligare så här i efterhand var mitt lilla pinsamma misstag....
Jag självscannade och när jag lassat på mig ett gäng varor och kommit tillbaks till vagnen som jag stället undan för det var så jäkla mycket folk. Börjar blippa in varorna och ska lägga dom i min vagn.
Som jag då ser, inte alls är min vagn...
Så där står jag och blippar in varor åt nån annan....
Första insinkten är att springa så fort jag kunde. Men.....
ett: jag kan inte springa fortare än en snigel.
Två: vagnens ägare kom....

Ett medelålders par kom fram och undrade vad jag höll på med och såg lite ilskna ut. Och jag började yra fram ursäkter, och då såg frugan min mage och började skratta.
hon sa "Med den magen så är det inte så konstigt att du gör lite konstiga saker!".
Dom visa sig var jättegoa och jag kunde gå därifrån utan att ha fått spö, men genant. Jorå det var det....
Sen höll jag stenhårt i min vagn!!

Och dyrt vart det.. Men ska man ha en äta-massa-gott-helg så ska man.

Gårdagens meny:
Förrätt: lyxräkor med avokado
Varmrätt: laxstroganoff (laxbitar i gräddsås med rom, hummerfond mm) m potatis
Efterrätt: bananasplit XL
och så lite godis... 

Dagens meny:
Förrätten skippar vi tror jag
Varmrätt: potatisgratäng med revbensspjäll/quorn och beasås
Efterrätt: vaniljpannacotta med hallon


mmmmm.....

Kommentarer
Postat av: Jessica

Får man äta hos er i helgen? =)

2011-11-12 @ 13:55:38
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0