överlevde den här måndagen med...

Igår var vi på öppna förskolan. Trots att vi var där i 3 timmar så fick jag slita Tuvan därifrån.
Hon var helt klart i sitt esse. Tur att det är dagisdag i dag....
Tror vi (läs Tuva) gjorde ALLT på öf. Hoppade studsmatta, klättrade i ribbstolar, lekte med kuddar, kasta boll, körde med bilar, byggde lego. Och pysslade!
Damen fullkomligen sprutade ur sig teckningar!! och vi gjorde pärlhalsband, målade kottar mm.
Jag jorde det väldigt bekvämt för mig och drog in en fotölj i pysselrummet så jag satt som en kung och läste senaste Vi föräldrar medan Tuva fixade.

Ändå kunde jag knappt gå igår kväll. Det är tusan vad måndagar är kämpiga... Blir ju inte bättre av att sömnen är riktigt usel nu. Det är ju nu man ska passa på att sova. Men det är många och mycket som motarbetar det....
Och inte blev det ju bättre av att klockjäkeln ska vridas hit o dit...
Men allt kändes bättre efter att jag sen på kvällen tog ett varmt bad (för att lugna förvärkarna), titta på en film, svulla i mig kopiösa mängder glass samtidigt som jag tog en session med TENS:en.

Glass är finemang för ett ruttet humör!

Nu ska jag försöka tänka till en slags matinköpslista, blir till affären direkt efter lämningen.
Men jag är rätt så less på att komma på maträtter, laga mat, och äta mat.
Matfantasin tryter just nu... rejält!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0