pojke enligt pendeln

På eftermiddagens födelsedagskalas var jag med om nåt spännande. En av gäster, en gammal bondmora, sa sig kunna spå barnets kön med hjälp av en pendel (sytråd och en ring av guld) och att hon alltid har haft rätt. Vare sig hon spått på människor eller djur!



Så hon fick spå på mig. Jag tycker sånt är rätt så spännande.
Börjar ringa röra sig i cirklar så är det en tjej.
Pendlar ringen fram och tillbaks så är det en pojke.

Ringen började pendla väldigt kraftigt över min mage, medan hennes hand var alldeles stilla...

Snart får vi veta om det stämde!!

Kommentarer
Postat av: C

Min mamma blev testad av en som aldrig hade haft fel heller. Hon som sia visste inte att mamma var gravid på riktigt och mamma sa inget, de var som på skämt hela grejen just då. Pendeln ville inte fungera och hon sa "du kommer inte få fler barn", eller nåt liknande. Detta satte sej i min mammas huvud eftersom hon visste att hon var gravid! 5 veckor efter födseln dog min lillebror.. Hur det stämmer kan man spekulera i, men hon som siade mamma hade efter den här händelsen fruktansvärt illa av det! Hon siade aldrig mer nån människa..



2011-11-27 @ 19:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0