slitsam start på vilohelgen...

Efter första natten på min viloweekend hos päronen är jag allt annat än ju utvilad. Efter en natts salig blandning av pottbesök, svårt att somna, mardrömmar från både mig och Tuva, så känner jag mig rätt så rökt.
Det toppas av att damen vaknade redan 05:30, vilket är alldeles för tidigt. Men hon la i högsta växeln på en gång så det var bara att kliva upp...
Glad vart hon då att både mormor o morfar var vakna eftersom det är arbetsdag för båda två.

Så nu sitter jag här med en totalspeedad Tuva..


(bild från förra årets fjällenresa. snart ett år sen...)

Alltså blir det öppna förskolan för oss en stund på förmiddan. Under eftermiddan är Tuva lovad att få åka med i morfars traktor och få leka lite bonde!

Vad Tuvas mardrömmar handlade om vet jag inte (kanske en försvunnen napp eller så?!), men jag drömde allt möjligt konstigt. En inte helt oväntad dröm var såklart att vattnet gick och Anders inte hann hem i tid utan jag fick själv åka till BB och var helt ensam när jag födde.
Nu skulle det ju aldrig bli så illa, att jag skulle bli helt själv. Men det var klart att jag skulle drömma om nåt liknande eftersom det är lite läbbigt att Anders är så långt bort...

Och trots att Anders bara varit borta en endaste natt så saknar jag karln förfärligt mycket... Kom på igår när jag skulle somna att vi har faktiskt aldrig vart borta mer än 2 nätter ifrån varandra. Nu blir det 3.... :(
Igårkväll då sä kändes det som om det var det dummaste vi gjort. Att han åker iväg så "länge" för första gången när jag sitter här höggravid.
Men nu när det är dag så har man lite annat perspektiv på det hela. Även om jag saknar honom sjukt mycket.
Men det är väl bra att sakna med antar jag!

Nu ska vi överleva den här dagen, och SEN kan nog min vilohelg börja!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0