uppe med tuppen

oj, idag gick vi upp tidigt... På tok för tidigt... Och inte var det min idé, utan Tuva bara for ur sängen sekunden efter hon vaknat. Eller egentligen innan hon vaknat för hon bara irrade omkring och var frustrerad... Hon drömde väl nåt antagligen, men det var bara att pallra sig upp...

Så idag är jag glad att jag inte ska iväg nåt efter lämningen, utan då blir det bums i säng för mig...
Natten har var överfull med kramper, halsbränna, toabesök o förvärkar... Och idag verkar bli en sån här dag när det känns som ungen hänger halvvägs utanför....

Igårkväll gjorde jag en sak som kändes befriande. Jag började rota fram mina vanliga byxor! och insåg att snart behöver jag inte ha byxor med mudd som går upp till axlarna..
Nu är jag ju inte så naiv så jag tror att slimbrallorna ska passa direkt, men jag har ett gäng jeans som jag inte kunde ha de sista månaderna innan gravdiiteten för att dom var alldeles för stora. Så dom borde då passa hoppas jag första tiden. Det är skitsnygga brallor med lite baggystil och jag har saknat dom, men till slut vart dom allldeles för baggy och då är det inte diret snyggt. Men snart kanske dom kommer sitta bra!
Fast om ett par månader gör det väl inget om dom är för stora igen...

Det enda som jag ska göra idag är att packa Tuvas bb-väska. Eller hennes sovaborta-väska. Jag vill ha en den redo om det blir brådis för oss att kasta oss iväg. Och om det blir så att farmor får ta första Tuva-passet om min mamma inte kan. Tanken är ju att Tuva ska vara med mormor o morfar, men det kan ju sätta igång när båda dom är på jobbet. Då får farmor rycka in mellan. Men för att jag ska helt kunna slappna av så vill jag att Tuva är med mormor o morfar. Det funkar liksom bäst så.


Blivande storasyster!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0