mvc-besök

Det är ganska härligt när flera stycken hört av sig under dagen och frågar om jag föder eller inte! Tack för att ni följer mig nu!
Kanske ska börja med flera såna här spännande cliffhangers i bloggen!
Fast det kan nog bli jobbigt att hitta så stora saker som en förlossning i längden...

Nä, jag är alltså inte på BB. Än. Tyvärr.
Jag åkte direkt hem till Carro efteråt och blev bjuden på lunch och sen har jag sovit hela eftermiddan...

Men jag masade mig till MVC, och att komma i och ur bilen var en stor prestation. Var tvungen att ta kryckorna den korta biten från parkeringen till MVC. Mest för att det kändes som om ungen skulle komma u i nästa steg...

Väl där inne kände jag mig malplacerad. Även om jag var omgiven att gravida kvinnor så såg alla sådär jobbigt pigga ut och såg ut att skutta omkring. En annan satt där och frustade av ansträngning med handen på magen och tyckte att jag hörde hemma mer på förlossningen kanske.
Barnmorskan flinade lite åt mig och tyckte allt att jag såg färdigbakad ut....

Bebisen mår fint där inne ialla fall. Jag har inte gått upp nåt i vikt alls de sista 2 veckorna. Hjärtljuden låg på 134 första lyssningen. Jag nämnde att bebisen känts betydligt lugnare de senaste dagarna och att igårkväll fick jag buffa lite på magen för att kolla gensvaret. Så hon bråkade lite med bebben och då for hjärtljudet upp direkt. Så den kan bli alert om den vill, den har antagligen bara börjat förbereda sig för ankomsten!
Sf-måttet låg nu på 36. Vilket var 2cm mer än för 2 veckor sen.
Vi konstaterade också attt slemproppen börjat lossna. Det gjorde den för en vecka sen och när jag beskrev gegget för henne så sa hon att det var tveklöst bitar av slemmisen. JAg bespar er den beskrivningen...

Alltså är kroppen nu redo! Och jag med!
Men vi bokade då in tid för hinnsvepning om inget skett innan dess. Om en vecka, på BF+1, nästa onsdag blev det. Men jag hoppas på att inte behöva den tiden.

Jag har givetvis haft förvärkar hela jäkla dagen så vi får se hur natten blir... (aaaa en cliffhanger till hehe...)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vännen!! Tänker på dig!! Ring om du orkar och vill :) som sagt tänker på dig!! Kram Fia och Mira hälsar Tuvan, hon ringer till er med fjärrkontrollen med jämna mellanrum ;) kram!!

2011-11-30 @ 19:58:58
Postat av: Alfva - i preggoland!

Det är väl klart att man blir nyfiken när du inte uppdaterar! ;)



Tycker du gott kan åka och föda nu, för oavsett hur fin du än är så vill jag se bilder på en bääääääbis!!

2011-11-30 @ 20:31:18
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0