vad vi faktiskt njuter av

Måndagmorgon.
Ännu en usel natt som höggravid. Det där med att man nu ska passa på att sova så mycket man kan och bla bla innan bäbis kommer. Lätt? inte direkt....
Är man inte pissnödig så har man kramp eller så får man förvärkar. Eller så vaknar Tuva.
God sömn ligger redan ljusår långt bort.

Men det jag faktiskt HAR passat på at njuta av nu som blir svårt sen när liten kommer. Och vad jag kommer sakna massor.
Det är våra middagar! Inte just det att vi just denna helg har ätit så galet mycket gott, utan att vi kan sitta någorlunda i lugn och ro, tillsammans!
Visst är det tjat, kladd, pottbesök och diverse andra avbrott. Men i det stora hela så är våra måltider ganska så mysiga nu förtiden.
Snart väntar en tid av hetsätning, amning och sånt.
Och att vi nu lagar maten tillsammans, även Tuva. Det tycker jag är hur mysigt som helst.
Det blir det ju också värre med under nåt år eller så...

Ja som ni märker så tar jag för givet att vi får en till bebis som Tuva var. Som inte var så värst impad av att sova eller vara vaken och inte få vara i famnen.
För man är ju en mjölkmaskin i början. Och denna gång kommer jag inte att kunna sitta i soffan dygnet runt, utan nu måste ju allt fortsätta som vanligt. Mat på bordet, rutiner, lek och skoj.

Jag hoppas att vi kan dra nytta av att det är jul strax efter liten kommer och att familjen och släkten är lite extra lediga. Tyvärr är det ju en arbetsgivarjul med alldeles för många mellandagar. Men jag tänkte nog att Anders ska ta ledigt nån dag extra i alla fall...

Jaja.. Eftersom det är måndag i dag så är Tuvaluva ledig. Då får det bli öppna förskolan.
Antalet saker som jag o Tuva kan göra på egen hand minskar drastiskt för varje vecka. Men att åka till öf funkar fortfarande som tur är. Då kanske vi kan fixa en eftermiddag hemma sen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0