Vecka 37

Nu ska det vara en dryga 3 kilosklump där inne tydligen. Det känns!!

Men nu har på nåt vis hela kroppen gått in i nåt slags viloläge ,eller dvalavakuum... Huvudvärken känns knappt trots att jag sover uselt. Bäjbin har blivit väldigt lugn de senaste dagarna, jag är trött mest hela tiden, mår illa, har svårt att få i mig vettig mat.
sånna charmiga saker ni vet.....

Igårkväll var första gången som jag vart ganska så nervös att det var på gång. Eller snarare hoppades så jag höll på få nippran...
Efter att ha förvärkar hela förmiddan så ändrades dom karaktär vid 13-tiden. Dom började kännas på ett helt annat vis och jag fick stark molvärk i nedre delen av ryggen. Hade en skum känsla i kroppen helt enkelt...
Så istället då för att lägga mig och vila så började jag tokstäda badrummet. Sen var förvärkarna ordentligt igång vill jag lova!!
Det kändes i hela kroppen att man går i nåt slags förberedande läge. Men att det egentligen inte betyder mer än att det kommer bli inom de närmsta veckorna....

Jag fick några onda förvärkar när jag gått och lagt mig och sen vart det jättesvårt att somna. För jag kände mig skum... Men till slut somnade jag och när jag vaknade till några timmar senare så kände jag direkt att det lugnat sig.
Men förvärkarna känns mer nu, och molvärken i korsryggen håller på att göra mig vansinnig för den känns hela tiden.
Och det är klart att jag vart rätt så besviken när det lagt sig, och jag försöker verkligen ha i bakhuvudet att det kan vara nån månad kvar. Men det blir svårare för varje sån här omgång....

Vi har lite småfix kvar som vi tänkte få gjort innan ankomsten. Men annars så är vi helt förberedda nu. Det enda och ganska viktiga kvar att göra dock är att ordna med föräldrapenningen. Det är väl nåt jag måste få gjort ganska snart så man får sina pengar i tid...

har inte så mycket att säga om just den här veckan, och förhoppningsvis är det en av de sista "vecka-blabla"-inlägg som jag gör...

Annars är just idag en mycket spännande dag!!! En av mina goaste vänner har tid för igångsättning. Så snart snart har vi en ny bebis i sällskapet! Och jag håller alla tummar att denna gång ska hon slippa trassel med akut snitt och få en vacker förlossning!

Kommentarer
Postat av: Alfva - i preggoland!

Jäkla kropp att bråka med dig, jag skulle bli tokledsen om det bara lugnade ner sig gång på gång! :(



Och nej, jag tycker bara det är så tråkgit att du fått må som du mått.. :(

Håller tummarna för att bebis kommer nu SNART!

2011-11-09 @ 16:44:21
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0