äntligen hemma

Äntligen fredag och änligen är vi hemma!

Så aktiva som jag och Tuvaluva har vart idag är vi sällan nu för tiden. Tuva är nöjd och jag är helt slut....
Det vart lite ändrade planer mot vad jag tänkt mig i morse.

Eftersom Tuva hostar så vansinnigt mycket på nätterna igen så ringde jag till barnläkarmottagningen och vi fick tid redan på förmiddagen. Det tackar vi för.
Jag trodde vi skulle ändra på astmamedicinen men istället ska vi fortsätta med den och lägga till lite klassisk Cocillana hostmedicin. Så nu förhoppningsvis blir hon trött av medicinen och hostar mindre. Vi kommer såklart att ge henne den när hon ska sova.... Inte droga ner henne dagtid inte....

Och jag hade ju lovat henne att vi skulle till öppna förskolan, för se nu går inte att lura henne längre och låtsats som ingenting. Så även om jag hade noll lust så åkte vi dit ändå.
Vilket var ett ganska smart drag. Det var jättelite folk där men ändå tillräckligt för att Tuva skulle ha några att busa med. Så medan hon for runt och toklekte, satt jag bra på en stol i köket och smockade i mig äppelkaka och vilade.

För vila behövde jag då. För att palla med vad vi skulle göra sen.
Mathandla. På ICA Flygfyren. En fredageftermiddag.

För er som aldrig vart på flygis en fredageftermiddag då ska jag berätta för er att det är ingen hit. Det är bara en bra idé om man gillar att trängas med idioter, svära över folk som ställer kundvagnar överallt där dom står i vägen. Det är också en bra idé om man gillar att stå i kö. Kö till margarinet eller till kassan. Kö vart man än ska...
Det är en mindre bra idé om man redan är trött innan, har ont och ska handla med en trött unge. Jag nog nästan lova er att jag såg surast ut på hela stället....

Svettigt!

Alltså som sagt. Äntligen hemma!!! Och startskottet för fredagsmys pangar...... NU!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0