bebis fixerad!

Har nu klarat av denna gångs tjockiskontroll. Är idag i vecka 34+6

Lite nuffror:
SF: 31cm
Hb: 115 (vilket är lite bättre än förra gången)
Sockret: 4,6
Blodtryck: 111/72


Det var lite småsnurrigt när jag kom dit. Först så vabbade min BM, sen när sköterskan skulle kolla vem jag skulle till då så fanns jag inte med alls. Men som tur var så hade en annan BM tid.
Hon var jättetrevlig men det är ju alltid bäst att träffa sin egen som man lärt känna. Och jag vet att hon ville träffa Tuva, men hon får väl följa med flera gånger då...

SF-måttet var för 2 veckor sen 30cm, så jag tror att om min vanliga BM hade mätt hade det nog ökat till 32cm. För det känns som om magen växt mer än 1cm.. Men det spelar inte så stor roll, huvudsaken är ju att den växer. Vilket jag visste redan....

Bebisen är redan fixerad och satt så långt ner och hårt som den kan innan den börjar färden neråt och utåt.
Tuva fixerade sig i vecka 35-36. Och denna i vecka 34.
Och det var ju väldigt tidigt sa hon, att den ligger så långt ner redan Som omföderska brukar den fixera sig mkt senare om den fixerar sig alls.
Men sen om det innebär att bebis kommer tidigare eller inte. Det kunde hon ju såklart inte säga.

Med tanke på alla förvärkar som jag har och att den ligger så långt ner så ska jag försöka ta det så lugnt som möjligt ett tag nu så jag inte driggar igång förlossningen med för mycket aktivitet och stress...

Förvärkarna pratade vi också om såklart. Det var väl inte nåt oroväckande att magen håller igång så mkt, även om det inte är så vanligt. Men det är ju inte så mycket med min kropp som är vanligt som bekant...
Det KAN vara så att att förvärkarna gör lite nytta och pressar ner bebis, men de kan också vara helt overksamma. Beror lite på hur intensiva de är.
Hon ville inte undersöka heller, eftersom är hon där och pillar och det redan är nära att det är på gång så kan det sätta igång det hela. Så då höll jag med henne, ingen undersökning!


Imorgon, eller ikväll, får ni ett "Vecka 35" inlägg med maggebild!


Kommentarer
Postat av: Alfva

Meh. Det är ju vecka 36 för dig imorgon... ;) Jag tror nog att den där lilla luringen kommer ligga där och glöta en stund till, även om den gör det jobbigt för dig! ;)

2011-10-25 @ 14:22:03
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0