helkväll på akuten

Rubriken låter väl mer dramatisk än vad det var. Men det blir en helkväll om man inte är dödssjuk på akuten..

Det blev så att jag åkte dit för att kolla upp armen vars svullnad höll i sig och gjorde skitont. Är svullen från armbågen och ner till fingrarna. Så det var läge att kolla upp om nåt hade blivit kraschat där inne.
Jag blev röntgad med hade som tur var ingen fraktur. Däremot en ordentlig inre svullnad och ledvätska som trycker på.
Men det kommer räcka att gå med linda några dagar till så ska det nog gå över.

Just när jag satt mig ner i väntrummet så ringer min pappa och sa att farmor också är på akuten. Hon hade fått en stroke som slagit till rejält.
Så mellan mina undersökningar gick jag in till henne och där var halva släkten. Det var lite smått kaotiskt..

Farmor mår bättre idag, och armen går att använda lite granna.
Men försök ni att byta bajsblöja på en trotsig knasunge som vägrar ligga still, med en hand!!
Den är svettig vill jag lova...
Tuva är idag med underbara mormor och bakar bullar. Hon är lite för förkyld för dagis och blir hemma resten av veckan.
Härligt när allt tajmar så himla bra....

Bäckenet då.
Jo det är fortfarande åt skogen. Fick en rejäl snyting där och jag trodde precis när jag ramlat och låg där på badrumsgolvet, att nu är det sönder. På riktigt sönder. För det gjorde så vansinnigt ont.
Samtidigt som jag vart livrädd att magen också fått en smäll. Det vart lite stiltje i magen ett tag och då vart jag rädd igen. Men efter lite puffar så fick jag svar tillbaks. Stackarn där inne funderade väl på vad fan som hände!

Så det blir nog att dra fram kryckorna så fort armen är bra. För jag tvivlar på att det kommer gå tillbaks och bli bättre. Fast man vet ju aldrig.

High life!


Kommentarer
Postat av: Alfva - i preggoland!

Men härligt du! Du är verkligen inte gjorde för att vara gravid.. :( Tur att du har nerräkning nu i alla fall!

2011-10-05 @ 13:21:41
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Ullis

Meeen Fy vilken otur Du har!!!!

Massor med Krya på Dig KRAMAR

2011-10-05 @ 23:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0