kär i min familj

Idag for vi till Uppsala och tog oss an Ikea. Vi var inte själva där, men det var ändå okej. Tuva skötte sig bra, även om hon ville avsluta shoppingrundan lite fortare än vad vi tänkt.
Vi köpte inte så värst mycket, mest till bebisrummet där vi fixat under eftermiddagen. Det börjar närma sig klart snart! kort kommer.....
Det är kul att greja där inne, även om bebisen inte har nån glädje av det. Och spjälsängen ska ju inte heller stå där inne utan ska snart förflyttas till vårt sovrum istället. Men som sagt, det är kul att inreda!

Middagen vart så där perfekt som den sällan blir när man äter med småbarn. vi lagade mat utan några större konflikter, vi åt maten i lugn och ro. Och för en gångs skulle så slapp vi tjatet om
"sitt ner på stolen", "sitt still", "inte klättra upp på bordet", "nej vi sitter vid bordet och äter" osv osv.
Utan lugnt och mysigt. Jag drack en (alkofri) öl och kände mig vuxen och tillfreds och lycklig!
Det var helt enkelt en sån där "fan vad jag älskar min familj"-stund!!

Nu väntar en lugn kväll framför tv:n med massor av gottigheter. Kvällens utmaning blir att försöka hålla mig vaken till nio. Men då kommer jag få kämpa....

Kommentarer
Postat av: Ullis

Härligt!!! Hoppas Du kommer må mkt bättre och att inga fler olyckor dyker upp... Kraaam

2011-10-09 @ 22:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0