Me & My Mr.krycka

Idag gick vi en sväng på stan hela familjen. Och tänk vad ett par kryckor kan väcka uppmärksamhet..
Inte så många så vågade fråga, men många undrande och medlidande blickar fick jag.
När jag en stund gick själv med Tuva i vagnen under tiden Anders klippte sig så försökte jag att gå utan kryckor. Bara för att det är skitmeckigt att gå med vagn + kryckor.

Men det var en dålig dag. För jag kunde inte. Gå alltså. Så jag fick köra en kompromiss och dra vagnen med vänster hand och ha mr. krycka i höger, eftersom det är höger sida som gör mest ont.
DÅ tittade folk verkligen!!
Och jag kan ju förstå det, för jag måste sett bedrövligt ynklig ut.

Och det tog emot, det kan jag säga. Att gå med kryckjävlarna så där bland folk. Men vad gör man....

Sen åkte vi till mataffären och bunkrade mat. Sen vart jag liggande när vi kom hem. Gick upp för att laga mat, men mådde pyton och fick knappt i mig nåt. Och då åt vi ändå enchiladas. Som jag älskar...

Så, då har jag fått klaga av mig lite. Tackar för det. Nu ska det mysas med la familia och sen ska jag äta goda ostar! För att muntra upp mig när vi var nere på stan så gick vi nämligen in i stans Ostbod och köpte lite småbitar av goda hårdostar. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0