potträningen går nästan FÖR bra!

Får man säga så. Att det går för bra, för fort? Eller får man spö då?

Tuva fortsätter att vara helt torr om dagarna. Även om hon har blöja på sig så säger hon till när hon är kissmödig.
Vilket är helt underbart! Vi hade ju det som mål, eller åtminstone önskemål, att hon skulle vara blöjfri tills nästa knasunge kommer.
Så med det lyckades vi. Hurra till oss!

Men jag hade tänkt att hon skulle ha nattblöja länge länge till. För det är det ju verkligen ingen brådska med att sluta med.

Tyckte jag ja.
Inte Tuva inte...

För inatt kommer hon till oss runt midnatt och är helt nipprig. Då är hon jättekissnödig och det är inte på tal om att kissa i nån fånig blöja då inte!
Utan upp på pottan och sen var ju liksom hon vaken.. Och jag med..

Så det är väl där det jobbiga ligger. Att pottproceduren tog ca en timma från det att jag gick upp till att jag återigen somnade.
Men jag antar att det kommer gå fortare för var gång....

Så egentligen klagar jag inte, inte alls. Det var bara det att jag var så oförberedd på att även nattblöjan skulle skippas. Det låg liksom väldigt väldigt långt bort för min del!

Det är väl sånt här som kallas lyx-småbarnsproblem...
"ånej, mitt barn vill kissa på pottan även på nätterna, och inte blöjan. Sa den bekväma (höggravida) mamman som bara vill sova"

Kommentarer
Postat av: Alfva

Kan du inte bara ställa in pottan bredvid hennes säng? :o

Eller funkar inte sånt?

/hon vars unge vägrar ens titta på någon jäkla potta

2011-10-28 @ 13:16:03
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0