vecka 34

Imorgon är det ny vecka igen. Trettiofyra.
Så nu kan jag säga att det är 1,5 månad kvar. Det låter inte alls mycket, eller hur? Och det är ju inte så lång tid alls.
Jag förtränger HELT att om jag går över tiden och det blir igångsättning så är det två månader kvar. och det kära ni, känns som en evighet....
Speciellt nu när det ploppar ut ungar här o där. Igårkväll fick vi veta att våra kära vänner i Åre fått en son och idag gick vattnet för en annan vän här hemma i krokarna.

Kroppen börjar nu bli tung. Har hela tiden ont i ryggen och svanken värker den med. Hade igårkväll molvärk i magen och en del förvärkar.
Skulle vilja säga att mycket känns som tidiga förlossningstecken, men säger jag det så är jag rädd att lura mig själv och få de här sista veckornas väntan till att bli olidliga.
Men man blir lite knäpp i kolan av att få de här förvärksomgångarna flera gånger i veckan... Får prata av mig med barnmorskan om det i nästa vecka....

Sova är typ helt omöjligt nu. Efter en halvtimmas sömn på sidan känns det som man ligger på ett betonggolv, och då får man gå igenom proceduren att vända på sig. Sen sussar man en stund till tills kroppen värker och man är pissnödig som man håller på att dö.
Då kommer proceduren att komma upp ur sängen för att klämma ur sig max 5 droppar.
Och så börjar karusellen igen..

Charmigt värre.....

Jag är inte alls särskilt hungrig längre och får anstränga mig för att äta ordentligt. Känns lite som man är nypreggo på det viset, att man nästan mår lite illa när man tänker på mat. Och jag har blivit mer kinkig med vad jag får i mig. Frukt är det som funkar bäst. Inte ens kakor lockar lika mycket längre....

Förhoppningsvis får jag hem en TENS-apparat om några dagar som kan göra kvällarna lite lindrigare.
Den funkade ju kanon förra gången så den blir nog bra nu med. Hoppas jag.

Det börjar även bli dags att skriva förlossningsbrevet och påbörja BB-väskan. Dumt att inte ha sådant klart.
Bilen ska även preppas med handdukar och sådant. För det går inte för sig att gegga ner nya fina bilen med fostervatten eller annat som kan komma ur en när det är dags....



Kommentarer
Postat av: Jänet

Typ som en bebis då eller? ;)

2011-10-18 @ 17:33:43
Postat av: Alfva - i preggoland!

Just ja, förlossningsbrev ja. Skrev iofs inget sist, så jag lär väl inte göra det igen. Eller jo, den här gången kommer jag skriva in att de inte får låta mig gå så långt utan ta till kejsarsnitt tidigare och inte stå där och trampa för urakut snitt i slutändan...

2011-10-18 @ 18:40:30
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0