Vecka 35

Jag är redo. Så jäklarns redo!
Känns som slöseri med tid att bebis ska ligga där inne och köra slut på mig när jag vill ha ut den!!!! NU!
Fast jag vet, det är ju bra om denna lilla krabat ligger kvar ett tag till och blir helt klar.
Men ändå...

Dagsfärsk bild:



Nu börjar den bli sådär ocharmigt stor tycker jag. Inte längre den där runda fina lilla magen. Utan börjar snarare förvandlas till ett svulstigt monster! Så därför blir det ingen magbild med tröjan uppdragen som jag tänkte..
Magen har ju sjunkit ner nu och det är skönt för magsäck och andning.
Bebis är som sagt redan fixerad och good to go!

Igårkväll började jag skriva på förlossningsbrevet. Eller jag skrev ut från BB Sthlms hemsida, men jag tyckte deras formulär var full med puckade frågor. Istället för att där fråga vilka smärtlindringsmetoder man helst skulle vilja ha så frågar dom om man är väl informerad om vilka som finns.
så ja gör nog ett helt eget brev som förra gången tror jag. Eller om jag bara tar det rakt av, jag har fortfarande samma tankar om förlossningen nu som då. Så lite medicinsk smärtlindring som möjligt och absolut ingen ryggbedövning.

Vågen fortsätter att picka på uppåt. Men det ökar inte på sig så dramatiskt som förra gången. 17kg + är det nu. Så en 20kg-ökning blir det nog ändå. Fast det som är bra är jag inte alls fått samma ankröv som förra gången, jag har inte blivit ens i närheten lika bred denna gång. Så jag känner mig inte lika stor, även fast jag nog växt på mig en hel del....
Men det kanske gör att jag inte känner mig lika bamsig efter förlossningen denna gång?! För då hade jag noja big time vad det gället rumpans utbredning!!

Och mina krämpor kan ni ju så väl vid det här laget så det skiter jag i att skriva nåt om alls!


Så här skrev jag när jag var i vecka 35 förra omgången:
"hua, idag har jag ont... Kanske inte var skitsmart att krypa omkring i rabatterna i flera timmar i går... Känns som om höfterna hoppat ur led. Kan knappt gå :/"

Krypa omkring i rabatterna????
Det hade jag glömt att jag gjorde så sent. Jisses! Foglossning hade jag då med, men tydligen inte ens i närheten av hur det vart nu. När kröp jag omkring i rabatterna senast? Var väl i vecka 15 typ när det inte gick längre....






Kommentarer
Postat av: Alfva

Vart sjutton gömmer du 17 kilo?!

Och jag tycker magen är jättefin!

2011-10-26 @ 20:06:39
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Jannike

Det går lätt att gömma 17 kg när man startar på minus. Det var lättare denna gång. Eller hur?! Du är så gullig med din mage som är så rund och fin!!!Dessutom, det där med rabatterna... Skyll på årstiden. Jag menar annars skulle ju du och kryckorna vara där redan. ;) Puss

2011-10-27 @ 07:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0