mvc-besök

Det mesta såg bra ut hos barnmorskan. Blodvärdet hade dock dippat ner rejält (101) så nu blir det till att knapra mer Niferex. Hoppas magen håller för det...
Att värdet skulle gå ner var inte helt otippat utan ganska så väntat. Hade riktigt uselt blodvärde hela tiden när jag väntade Tuva.

Magen växer med som den ska. Sf-måttet är nu på 28cm. Förra grav så låg måttet på ungefär samma vid den här tiden.
Hjärtljuden har jag ingen koll på vad det var idag. Det smattrade på ordentligt och Tjorven va inte så nöjd med att bli tjuvlyssnad på...

Det här med att jag ser dåligt TRODDE hon antingen var vattensamling eller att det är spänningar etc som sätter nerverna i kläm.
Jag tror då som sagt på vatten. Spänningar i nacke har jag levt med i så många år så den biten har jag nog koll på. Havandeskapsförgiftning är det inte. Dels för att jag har lågt blodtryck, och det var tydligen ovanligt att få det med andra barnet om man inte haft det med första.
Så där behöver jag nog inte oroa mig. Blir det värre ska jag ringa läkaren som får göra en check!

Annars småpratade vi mest om att jag inte tycker det är så värst kul att vara gravid den här gången. Att allt är rätt så kämpigt.
Undrar varför det ska kännas som en förbjuden tanke? att man faktiskt inte gillar att vara gravid?!
Man förväntas vara sprudlande glad och stråla av glädje. Även om barnmorskan visade förståelse så känns det ändå som det inte är helt okej att känna så som jag gör.
Det är ju inte så att jag inte vill ha barnet i min mage. För det vill jag verkligen. Fast jag vill hellre spola fram tiden o ha barnet i famnen så jag får vara ensam i min kropp! Och det är ju inte så att jag gjort ett medvetet val om tycka att det är päck!

Men men, nu blir det tätare kontroller. Varannan vecka. Blir bra det!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, det är konstigt det där att man inte "tillåts" tycka att det är svinjobbigt.. För man har ju satt sig självi den sitsen, som alla säger.. Jag tyckte det var mest en lång pina att vänta Tovan..

Superfin header btw!

2011-09-29 @ 18:49:17
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0