skördetider!

Idag är det ju kanonväder hörrni!!

Här har vi dagens skörd:

potatis, majs, squash, dill, gräslök, persilja, tomater, gurka och haricot vertes.
+ ett gäng västeråsgurkor som plockades senare.

Såna här dagar (och väl kanske egentligen årets alla dagar-...) älskar jag att bo så här på landet!
Att bara vara ute i trädgården och pillra lite med en knasunge som går och pillrar med sitt.
Det är liksom så här det ska vara, enligt moi åtminstone!

Jag får i och för sig inte så värst mycket gjort eftersom jag måste lägga mig ner så ofta. Men lite skördande, omplanteringar av fuchsior och pellisar inför vintern och ihopplockande inför vintersäsongen.
Så lite händer det här hemma. Alltså försöker jag inte att irritera mig på att jag inte gör allt det jag tänkt, utan tänker på det jag faktiskt gör. Och njuter av det!

Efter en heldag ute så ser jag fram emot en lugn kväll här hemma med familjen, god mat och sen film o gottis.

En ganska så perfekt lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0