trotsets återtåg

Ja, som ni förstod så var ju gårdagen kanske inte den bästa dagen i mitt liv. Inte heller var natten den bästa, utan snarare bland bottenskrapet.
Så dagens räddning är idag dagis!

Jag sov bort hela förmiddagen och har vart sängliggande sedan dess. Så för er som är oroliga att jag inte vilar när jag kan. Det gör jag, eftersom jag inte har nåt val. Och det är väl där frustrationen ligger, att jag måste vila hela jäkla tiden....

Tuva har också tagit återtåget tillbaks till trotset. I söndags förvandlades hon till en som återigen bara säger nej till allt och gör allt tvärtom mot vad jag vill.
Att mitt tålamod inte räcker ens halvvägs, gör en galen. Jag blir galen och Tuva blir ännu trotsigare. jippikajej....

Men det finns faktiskt ett recept på att få Tuva att sitta still en längre stund. Det receptet stavas PYSSEL!
Hon älskar att pyssla. Det kan vara klippa, måla, rita. Vad som helst. Ungen sitter still!
Så bara jag får ork så ska ännu mera pysselsaker köpas.
Vi gjorde potatistryck igår på öppna förskolan och vi målade stenar och pinnar. Och vi satt länge!
Riktigt mysigt faktiskt!!

Nu ska jag hinka i mig kaffe så jag är lite pigg till damen ska hämtas på dagis!

Kommentarer
Postat av: Alfva

Åh, det underbara trotset. Jag biter mig i läppen. Hårt. Vägrar ens höja rösten för det gör bara saken 20 gånger värre här...

Och pyssel är grymt! Måste skaffa mer sånt med!



Bra att du vilar - men jag vet hur jäkla trist det är!

2011-09-06 @ 14:00:42
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0