Tuva - mitt uppåttjack!

Idag har jag ett enda mission. Att överleva dagen.

Jag var rätt puckad igår (eller egentligen inte, jag vill bara göra lite sådär vanliga saker som vanligt folk gör..) och var en snabbis på öppna förskolan (där det bara var trista morsor, så vi drog). Tog faktiskt sen en snabbis på stan eftersom jag insåg att Tuva måste ha ordentliga jackor.
Hade sån tur att vi hittade 2st på rea. Den ena var en jacka som är lagom nu i några få veckor (kostade 49:- spänn i stället för 399:-. Bra kap) och en annan som var mer fodrad och blir kanon i höst (halva priset).
Det fanns inte många jackor på de futtiga reahyllorna. Men de jackor som fanns och var snygga var i strl 92. Som hittat!!

Och behöver jag säga att jag var gråtfärdig när jag kom hem?! Först kom jag knappt in i bilen alls för att det gjorde så j-a ont, och sen kom jag knappt ur.

Sen hade sängläge vart nåt det. Men vi hade hela eftermiddan kvar att slå ihjäl. Då tackade vi för det fina vädret och var i växthuset och pillrade lite. Jag började dra ner de tomatplanter som var risiga och Tuva fick gå loss med saxen och klippa i blad. Eftersom jag ändå inte kunde vila så kunde jag lika gärna göra lite nytta.

Och kvällen sen då... Jag kom inte en meter när jag väl lagt mig på soffan. Allt i hela kroppen värkte, massa förvärkar och kända mig som en döende 100åring.
Natten vart inte bättre den, trots att jag bara var upp till Tuva en gång.
Så idag är jag inte den piggaste. Och Anders jobbar....

Meningen är sen att vi ska till Anders syster för den årliga brännbollsturneringen och sen grillning.
Brännbollen går ju såklart bort. Men det vore trist att missa allt...

Men det är bara att bita ihop. Det är inget annat val när man är själv med en 2-åring.
På ett vis är ju det bra, för hon håller mig ovanför ytan!

                                      
                                                     Mitt alldeles egna uppåttjack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0