vecka 28

Ska jag börja som vanligt? att det går så FORT!
Även om dagarna kanske segar sig fram så går veckorna galet fort....

Magen växer, åt alla håll och kanter. Just nu mest på bredden... Enligt barnmorskan så mätte magen 26cm på dagens besök. Så jag följer min kurva galant.
Nu är det tyvärr inte bara magmåttet som ökar, det gör även kilona på vågen....
Sen jag vart sjukskriven så har vikten drasat iväg. I och för sig inte så oväntat, det brukar ju bli så när man inte (kan) röra på sig och när man har en aptit som en sumobrottare.
Vågen visar nu på +13kg. Nu var startvikten väldigt låg, men ändå. 13 jäklar kilo....

Så jag har nu helt gett upp hoppet om att inte gå upp över 20kg. För det lär jag göra.
Speciellt om jag ska vara så hungrig som jag var igårkväll...
Då åt vi en rejäl middag, hemlagad potatismos, färsbullar o brunsås (ni vet, riktig mat, rejäl mat!). MEn 2 timmar senare var jag så hungrig så det kändes som jag skulle avlida.
Åt då 2 stora mackor, men var FORTFARANDE lika hungrig. Så smock i med en banan och kladdkaka o glass.
Sen vart jag väl någorlunda mätt.
Hade lätt kunnat äta ännu mer, men jisses nån måtta får det väl ändå vara!!

Ibland kan jag!

Hjärtljuden var bra, låg lite lägre denna gång (145), men lilltjorven sov nog. För den var ganska så lugn. För en gångs skull!
Blodvärde och sockret var bra de med. Niferexen måste jag dock bli bättre på att komma ihåg... Sköldkörteln håller sig under kontroll och jag ska fortsätta äta den ämngd jag äter nu. 
Annars kom vi mest fram till att livet med foglossning suger och att det bara är att bita ihop..

Och sen till ett problem som inte alls kan ha nåt med att göra att vågen envisas med att öka. Det handlar nog snarare om att det är för varmt i min garderob. För kläderna, dom krymper när de ligger där inne!
har ni hört så mystiskt??
Brallorna blir färre för var vecka. Min favvo-baggyjeans visa sig igår att dom inte alls var baggy längre. Utan så slim så jag tror att tjorven var MOS där inne...
Typiskt....

Så nu är tjockissafarin igång på allvar!!

Kommentarer
Postat av: Alfva

Haha, du är ju så rolig! :) Och bry dig inte om kilona, du vet ju själv hur de rasade efter Tuva....

2011-09-07 @ 15:41:32
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Camilla

Tjorven va mos, haha :) Den där hungern saknar jag inte alls... Däremot var det så mkt annat jag tappade lusten på så åt kanske inte jättemkt iaf. Men ofta! Du verkar ha bra ämnesomsättning så det där går du bort sen ;)

2011-09-07 @ 19:29:00
URL: http://mamamill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0