Vecka 29


Då kör vi!





Det är bara att konstatera. Magen växer. Och Tjorven därinne börar bli stark! Det är inte nådiga dropkicks den där inne kör på med...

Det är numera inte helt enkelt att ta sig upp ur sängen eller soffan, utan man får åla sig upp på ett ganska så oläckert sätt....
Tröttheten har börjat komma tillbaks, eller rättare sagt öka för pigg var jag aldrig. Men nu somnar jag gärna i soffan på eftermiddagarna. Oavsett om jag vilat hela dagen eller inte.

Vi grejar på i bebbens rum. Alla kläder är sorterade och vi har massor som sagt. Anders monterade upp spjälsängen så nu står den på plats. Fast de kommer ju förflyttas in till vårt sovrum sen. Det är mest för Tuvas skull som den åker fram redan nu.

Det är svårt det här med hur man bäst förbereder det blivande storasyskonet inför ankomsten. Upp och ner och helt pannkaka räkanr jag med, men dom knep som finns för att underlätta försöker jag ta till.
Så jag tror på att låta Tuva vara med att plocka fram alla bebissaker. Även om det innebär att just nu är dom sakerna utspritt över hela huset. Men hon är helt med på att det är bebisens saker som hon lånar.

Vågen har jag inte ställt mig på alls den senaste veckan. Känns inte så värst lockande. Den kommer ändå inte visa så lite som jag vill. För som jag äter, jisses, lär väl landa på 1000kg. Känns det som....
Så mellan tuggorna tittar jag på mig själv i spegeln och känner mig rätt så ful.
Man börjar svälla upp, och jag har svårt att hitta motivationen att fixa ordning mig på morgonen när jag bara ska till dagis och sen hem och vila. Men så går jag hemma och känner mig som en ful, fet barbamamma.

Men nästa vecka ska jag faktiskt göra nåt åt det. Jag ska till frisören! Och DET är nåt jag ser fram emot. Som tur är så har jag en vän som klipper hemma, så med ett bra rabatterat pris så ska det både klippas och färgas!
Så jag får väl stå ut med att vara ful en vecka till då......

Annars rullar graviditeten på som vanligt. Ont i bäckenet som fan, halsbränna och ryggont börjar komma mer o mer. Förvärkar och risigt (läs risigare) tålamod, trötthet.
tjohej så härligt det är att vara gravid!

Kan man inte spola fram nu så Tjorven kan komma ut nu?!

Kommentarer
Postat av: Alfva - i preggoland!

Du är jättefin! Vet att det går in genom ena örat och ut genom andra - men du ÄR det.

Jag tror förresten att jag också börjar känna av fogar nu, ikväll har jag haft så ont att jag knappt kan gå till och från. Tusan också, jag som hatar att ha ont! :(

2011-09-14 @ 22:11:21
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0