yogiskt halleluja-moment

Det var ett tag sen nu jag skrev nåt om yoga. Och gårdagens yogapass är nåt att nämna.
Man pratar inom yoga om flöden, alltså energiflöden. Att man kommer djupt in i sig själv, där omgivningen bara försvinner. Allt som finns är JAG, bara jag!

Jag har upplevt dessa enorma flöden förut, men det är lika underbart varje gång.
Vågar faktiskt påstå att det är bättre än bästa sexet. (och ni ehöver inte oroa er nu för att jag har dåligt sådant. inte alls). Men så härligt är det!

I ett ögonblick, säkert inte så så länge alls, några sekunder kanske. Men det korta ögonblicket räckte.
Under den stunden så var jag stark, frisk, smidig och mådde helt underbart.
Jag var inte gravid, jag hade inte foglossning, ingen huvudvärk, inga bekymmer. Inget alls. Jag bara fanns!

För en då som är som en strandad val så var känslan att vara stark och smidig helt fantastisk. Den gav mig hopp.
Hopp om att jag faktiskt kan nå dit igen.

Även när jag kom ur flödet så hade jag en fantastisk energi. Jag kände mig så vansinnigt pigg så jag kände för att springa ett maraton.
Att sen verkligheten kom ikapp mig strax efter gjorde inget. För som sagt, jag fann hoppet om att komma tillbaks till min vanliga starka kropp och ett bättre välmående.

Låter det flummigt?!
Kanske det, men det är så det är. Det är det som är det underbara med yoga. Så du som aldrig prova. GÖRT!
Men det tar ett tid att hitta så djupt in i sig själv så man får dessa rätt balla upplevelser.



Snart kan jag vara upp å ner igen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0