grötpremiär

Men hallå hallå, här glömmer jag bort viktiga saker.
Som att lilla Vide börjar smaskat gröt!

(ja vi tjuvstartade lite innan 4 mån, för den lille herrn blir tametusan inte mätt på ersättningen...)



Igår var den stora premiären. Vi laddade med filmkameran och trodde allt vi skulle få ett gott skratt. Storasysters premiär var nämligen rätt så kul, vilka grimarser hon bjöd på!

Men det här pajsarn. Han fick en stor sked. Grejsade lite med gröten i munnen. Och så var det med det.
Ingen illgrimars om att det var det knäppaste han varit med om. Inget spottande och fräsande.
Närå, det var mumsfillibabba det!

Nu var det ju inte så att han slevade i sig gröten, det mesta kom tillbaks ut igen eftersom han inte riktigt hajjade vad man skulle göra med det. Såklart!
Men det vart med andra ord en mycket odramatisk premiär!

Jag som såg framför mig en mycket skeptisk herre. 1-0 till Vide.

För så här är det, han blir inte mätt. Bara väldigt tillfälligt. Nu äter han ändå 160ml varje måltid. Men att det skulle gå mer än 3 timmar mellan måltiderna. Nope!
Varken på dagen eller natten.
Och så länge han äter var 2-3 timma dagtid så tror jag inte det kan bli så mycket glesare på natten.
Inatt slog han sitt nya matrekord. Han var fick mat 4ggr, och då var han HUNGRIG!! han åt 160+160+130+130. Alltså nästan 0,6l!! och då hade han ju krubbat på rätt bra under dagen med kan jag säga....
Och hade kunnat ätit mer då, om inte det tagit slut i flarran.

så i natt gör jag iordning 3 liters flarror. Typ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0