är det åldern eller?!

Tuva är ju även i vanliga fall en pigg unge, med eld i baken.
Men på sistone.. ja alltså.. Hon är som förbytt! Är ständigt i rörelse och har 100 saker på gång samtidigt.
Hon har svårt att hitta ro, och har gärna sällskap av nån (mig...) när hon gör allt. Full kareta, hela HELA tiden.

Man blir lite matt... På det så sover hon väldigt oroligt. Jag tror att hon upplever allt detta som jobbigt hon med, det är inte bara hennes päron som det sliter på. Så för allas skull hoppas jag att hon finner lite ro, ialla fall nån stund om dagen...

Vide däremot är på solskenshumör och är angenäm att ha att göra med.

Dagens eftermiddagsutflykt vart rätt så pannkaka... Jag o kidsen skulle ut i solskenet. Tog syskonvagnen och klädde mig inte alltför varmt eftersom Tuva verkade trött så jag förberedde mig på en svettig långpromis.
Men istället för att sova så badade (ja BADADE) Tuva i alla vattenpölar och vart genomblöt på 2 sek eftersom jag hade overallen på henne och inga galonisar. Det var ju en fröjd att se henne, för ungen är som lyckligast när hon badar i geggamojjan.

Men...
Hon skulle ju sova var planen....

Så det hela slutade med att jag fick släpa in henne i huset. Kall och blöt var hon, men sket i det eftersom det var skoj att bada.
Det var ju mitt eget fel att jag inte klädde henne ordenligt.... Uppskattar att vi kom max 100 meter från huset.

Ungen borde ju vart trött efter 3 timmars intensivt lekande på öppna förskolan. Men nä...
Vart får hon all energi ifrån??? fattar inte...
måste ha druckit för många red bull i mina dar...

Är det lika bra väder imorgon, då lär jag av dagens blöta läxa och klär oss för geggamojjabad!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0