BVC å sömnproblem

Det är lite jobbigt att man spyr och man inte vet om man är magsjuk eller "bara" trött.
Magsjuk är jag inte, utan bara så galet trött. Vid midnatt måde jag så dåligt så jag var tvungen kräkas..
För inatt började bökandet redan efter 1.5 timmas sömn, sen fortsatte det hela natten låååååång...

Så nån träning vart det inte idag. Men vi tog oss till den inbokade BVC-tiden.
Lille herrn väger nu 5665g och är 57cm kort. (10 veckor).

Men så mycket annan koll vart det inte på honom eftersom vi mest avhandlade sovsituationen. Som inte är hållbar. Det är inte okej att vara så trött så man kräks...
Först åtgärden är att prova om han har ont i magen av mjölkersättnignen. så inågra dagar så ska han få mjölkfri mat.
Hoppas både att det är det som är boven till allt bökande, men ändå inte. Med tanke på hur j-a dyrt det är med sån ersättning...
Men vi ska testa till på fredag, då ringer bvc-sköterskan och kollar av.
Hon tänkte att det kunde vara det av flera anledningar. Dels bökandet och oron som han har i kroppen, dels allt kräkande, och att han har fått massa eksem som med kan tyda på en intolerans och dels för att det OFta på natten är nästan exakt 1,5 timme efter matning som det tokbökas. Och då kan ni ju räkna ut att med matning var 3:e timma att det blir många uppvak varje natt!!!

Sen det som gör allt värre är dessa korta sovstunder på dagarna. Jag hinner aldrig vila eller få vara i fred.
På toppen av detta så är mamma jättemammig nu och det blir bara värre för varje dag...
Så det är jobbigt för henne med, när det bökas så mycket.
Hittar jag bara på en billig syskonvagn så köper jag den!!

För Vides första levnadsmånad då var han ett riktigt A-barn. Han sov fint och var så nöjd så. Sen ha rdet liksom sakta men säkert börjat gå utför. Det var ju första månaden som jag ammade med, och hans känsliga mage kanske hade behövd bröstmjölk längre än vad han fick.... Fast så orkar jag inte tänka, för jag försökte ju faktiskt amma. Men även den situationen var ohållbar...
Värt ett försök är det i alla fall med mjölkfritt! Och första matburken fick vi gratis!



söt är han i alla fall, skitungen!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kan ni inte få mjölkfri ersättning på recept? Det fick en kompis så då blev det ju betydligt billigare än att köpa i vanlig affär...

Hoppas verkligen att du får sova snart! Helt otroligt att du ens klarar av att stå på benen!

2012-02-14 @ 14:55:53
URL: http://mrsjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0